Ve dnech 16. a 17. ledna 2019 proběhla první schůzka projektového týmu v Lelystadu, Nizozemí. Setkání hostil člen Výboru IMPEL John Visbeen z Asociace holandských provincii a vedoucí expertního týmu IMPEL pro ochranu přírody. Projektový tím je složen z projektové manažerky Nancy Isarin, experta na odpady Frasera Allana, experta na ochranu přírody Jaapa Reijngouda a expertky na komunikaci Elleny Greve.
Projektový tým diskutoval první fázi SPIDER WEB:
Průzkum v rámci základní studie byl zahájen analýzami právního rámce jednotlivých zemí a zprávami týkající se úrovně provádění. Hlavní zdroje pro toto cvičení jsou zprávy o pokroku ES, doklady EHK OSN, UNEP a jiné úřední dokumenty. Přehodnocení bude dokončeno do konce února.
Pro potřeby vzdělávání a výzkumných cílů je průzkum zvláště zaměřen konkrétně na Úmluvu CITES, Basilejskou úmluvu, Rotterdamskou a Stockholmskou úmluvu; rámcovou směrnici o odpadech 2008/98/ES, směrnici EU o stanovištích 92/43/EHS, směrnici 2009/147/ES o ptácích, nařízení EU 995/2010 o uvádění dřeva a dřevařských výrobků na trh a směrnici 2008/99/ES o trestněprávní ochraně životního prostředí. Tato část průzkumu se zaměří na posuzování současných znalostí a potřeb v oblasti školení zúčastněných stran v rámci celé oblasti prosazování práva a trestního stíhání. Mimo jiné bude předložen on-line dotazník k identifikaci zainteresovaných stran. Posouzení bude dokončeno do konce dubna.
Výsledky základní studie a zhodnocení školicích potřeb bude využito k přípravě 6 školících kurzů organizovaných IMPEL v 6 klíčových zemích: Albánii, Bosně a Hercegovině, Kosovu, Černé hoře, Srbsku a Bývalé jugoslávské republice Makedonii. Školení se budou konat v květnu, červnu, červenci a září 2019.
Konzultační skupiny složené z kontaktních míst IMPEL (včetně organizací, odborníků a představitelů nevládních organizací) v různých zemích by měly podporovat organizaci školení. On-line školící materiály nebo sady nástrojů spojí klíčové oblasti učení ze školení a budou k dispozici všem zúčastněným stranám v září 2019.
Zdroj: IMPEL