Zpráva ze zahraniční služební cesty
Zasedání Výboru IMPELu
Datum cesty: 3.9.09 - 3.9.09
Místo: Brusel
Účastník cesty: Lenka Němcová
Zprávu schválil: MUDr. Eva Rychlíková
Dne 3.9. 2009 se konalo zasedání Výboru IMPELu, které zahájil předseda Gerard Wolters, který poděkoval České republice za uspořádání Valného shromáždění v rámci předsednictví v Praze. Inga Birgitta Larsson seznámila účastníky s přípravou Valného shromáždění ve Stockholmu, které se bude konat ve dnech 2.– 4.12.2009. V konferenčním centru budou k dispozici tři místnosti, kde bude možno pořádat workshopy. Jeden z workshopů by se měl věnovat vyhodnocení a dalšímu využití informací z vyplněných dotazníků, ve kterých se jednotlivé členské země vyjadřovaly k dalšímu směřování IMPELu. Zatím sekretariát obdržel dotazníky pouze z 15 zemí, i když termín k zaslání dotazníků byl 31. červenec. Lukrecija Kireta zpracuje prezentaci k tomuto tématu, kterou přednese na zvláštním valném shromáždění IMPELu, které se bude konat dne 16.10.09 v Bruselu. Dalším bodem k projednání bude zvláště aplikace k LIFE + na rok 2010, kterou je potřeba dodat EK nejpozději do konce října, vzhledem k zdlouhavému projednávání – kolem 3 až 4 měsíců, abychom mohli začít s projekty nejpozději v březnu 2010. Na zvláštní valné shromáždění IMPELu bude všem národním koordinátorům hrazena cesta a ubytování z rozpočtu IMPELu a bude provedeno přímou platbou, aby účastníkům nevznikly problémy z refundací. Lukrecija Kireta účastníky také informovala o problémech z refundacemi v rámci projektů, kde i po několika výzvách nejsou účastníci schopni dodat potřebné dokumenty k refundaci. Již od července 2009 se proto zavedla přímá platba ubytování v rámci projektů, ale letenky si zatím musí hradit účastníci sami a jsou jim refundovány. Problémem jsou pozdní refundace a zrušení refundace v případech, kdy o ní již bylo požádáno. Z tohoto důvodu je těžké dále plánovat použití prostředků z LIFE +, proto bylo rozhodnuto, že bude účastníkům každého projektu určen vždy závazný termín ve kterém musí být refundace vyřízena. Byla nám také předložena tabulka s přehledem hrazení členského poplatku jednotlivými členskými státy, ze které vyplývá, že některé státy dosud nezaplatily členský poplatek za rok 2009, ke kterému se zavázaly. Sekretariát IMPELu zašle upozornění všem členským zemím s výzvou k zaplacení neuhrazeného poplatku, po tomto e-mailu bude následovat zaslání faktury.
Jan Teekans nás seznámil s dalším vývojem komunikační strategie, zvláště s tím, jak bude vypadat nová webová stránka IMPELu, která by měla být funkční od konce listopadu, nejpozději od 1.1.2010. Po dohodě s národními koordinátory, bylo odsouhlaseno, že budou v rámci hlavní stránky zobrazeny vlajky všech členských zemí a kliknutím na vlajku se zobrazí národní stránky IMPELU, za jejichž vedení bude zodpovědný národní koordinátor. Bude také na jednotlivých národních koordinátorech, jak bude národní stránka IMPELu vedena a které výstupy IMPELu budou přeloženy a zavěšeny na stránce. Z tohoto důvodu jsme odhlasovali, že je nutné aby vedoucí projektu vždy kromě obsáhlé závěrečné zprávy vypracoval na dvě až tři stránky hlavní výstupy projektu, které pak budou moci národní koordinátoři přeložit do jazyka své země. Každá členská země bude mít za úkol vypracovat stručný přehled kompetencí orgánů v ŽP (povolování, inspekce) v AJ. Proběhla diskuse a bylo odsouhlaseno, že vedoucí projektu musí určit přesný formát, jak má tento přehled vypadat, aby byly tyto přehledy srovnatelné. Dále je potřeba do konce ledna 2010 navázat kontakt v Výborem pro životní prostředí v Parlamentu EU, Jan Teekans slíbil že do ledna 2010 zajistí schůzku předsedy IMPELu Gerarda Wolterse s některým členem Výboru.
IMPEL byl požádán o navržení možné spolupráce sítí „EuroACE“ – Evropskou aliancí podniků za energetickou efektivitu v budovách, která se zabývá prosazováním plnění směrnice 2002/91/EC) o energetických vlastnostech budov. Shodli jsme se, že tato problematika většinou není v kompetenci organizací sdružených v síti IMPEL a nabídku zdvořile odmítneme. Dále požádala organizace Barbour services, která zabezpečuje technický informační servis pro zdravotní a bezpečnostní průmysl, o povolení k používání materiálů IMPELu. Bylo konstatováno, že povolení od IMPELu získá s tím, že nebude žádným způsobem měnit dokumenty IMPELu.
Příští schůzka Boardu proběhne dne 22.9.2009 v rumunském Sibiu.